Szacuje się, że ponad 40% Polaków ma jakąś alergię. Ten niezwykle wysoki odsetek stanowią osoby w różnym wieku, o różnej pozycji społecznej, płci, osobowości i gustach. To co łączy alergików to fakt, że robiąc zakupy, muszą wybierać produkty bardzo starannie, ponieważ nawet niepozorny przedmiot może wywołać kichanie, reakcje skórne lub inne dolegliwości. Jak wybrać produkt antyalergiczny?
Osoby z alergiami podczas codziennych zakupów spożywczych powinny uważać na dodawane do produktów alergeny, które nieświadomie spożyte, mogą doprowadzić np. do duszenia się. Nowe ubranie, które doskonale leży w sklepie może okazać się prawdziwym koszmarem w ciągu dnia, kiedy materiał barwiony sztucznie będzie ocierał skórę.
Podobnie jest z bielizną pościelową. Kołdra lub koc, którymi okrywamy ciało, nie powinny powodować dyskomfortu. Alergicy powinni szczególnie uważać np. na naturalne kołdry wykonane z puchu i pierza. Silne uczulenie na gęsie pióra może drażnić i powodować problemy z oddychaniem. Alergikom nie polecamy także wełnianych kocy. Mają doskonałe właściwości higroskopijne i prozdrowotne, ale ich kontakt ze skórą może się skończyć silną reakcją alergiczną, a nawet potrzebą kontaktu z lekarzem.
Zakupy przez internet są niezwykle wygodne, ponieważ umożliwiają poprzez kilka kliknięć zamówienie danego produktu do domu lub pod wskazany adres. Dokładne opisy na stronach pozwalają na spokojne porównanie produktów, a brak kolejek zachęca do kupowania przedmiotów w sklepach internetowych. W trosce o swoje zdrowie alergicy powinni jednak poświęcić więcej czasu na zakupy i udać się do sklepu stacjonarnego.
Tylko bezpośredni kontakt z towarem, możliwość jego dotknięcia, sprawdzenia faktury, a nawet powąchania może uchronić przed zamówieniem produktu, który nie będzie spełniać oczekiwań, Ponadto, w sklepach stacjonarnych można liczyć na pomoc w wyborze odpowiedniego i dopasowanego do potrzeb produktu. Bezpośredni kontaktach z doradcą w sklepie pozwala na powiedzenie o swoich oczekiwaniach, alergiach, czy obawach. Dzięki temu profesjonalny doradca bez problemu wyselekcjonuje ofertę i pokaże tylko te produkty, które będą odpowiadać na wskazane potrzeby.
Dobrze dobrany produkt antyalergiczny pozwala zapomnieć o problemie kichania w mieszkaniu, czy stałego swędzenia skóry nawet mimo brania leków przeciwhistaminowych. Często w domu mamy przedmioty, które nigdy nie powinny być kupione, ponieważ zawierają w składzie drażniące nas elementy. Nieumiejętne wybranie produktu zdarza się każdemu, a uginające się pod towarem półki tylko potęgują wrażenie bezradności i mogą przytłoczyć. Wtedy pojawia się doradca w sklepie i z uśmiechem na twarzy proponuje nam wyłącznie produkty, które spełniają wskazane wymogi. Porównanie wyselekcjonowanych np. 5 produktów z oferty 200 produktów jest już zdecydowanie prostsze. Dzięki temu można mieć pewność, że decyzja o zakupie była słuszna, a także nie zawracać sobie głowy zwrotami, które są nieprzyjemne, a także zabierają cenny czas.
Wiele osób nie lubi chodzić do sklepów stacjonarnych, drżąc na samą myśl o usłyszeniu sformułowania “W czym mogę pomóc?”. Zwrot, który słychać niemal w każdym sklepie może być paraliżujący lub denerwujący, ale należy zaakceptować fakt, że obowiązkiem osób zatrudnionych w usługach jest pomoc klientom i próby spełnienia ich oczekiwań. Dobry doradca zbierze wartościowy wywiad i wybierze tylko takie produkty, które częściowo lub w pełni odpowiadają na potrzeby. Wskaże alternatywy, opowie o pielęgnacji produktu, podpowie z czym łączyć dany produkt, a czego unikać. Pozwoli na dotykanie, oglądanie z bliska i odpowie na wszystkie nurtujące pytania z uśmiechem na twarzy i ochotą do pomocy.
Osoby z alergiami to wymagający klienci, których potrzebują konkretnych informacji. Tylko doradca w sklepie stacjonarnym jest w stanie ich udzielić i pomóc dobrać produkt, który sprawi, że klient poczuje się lepiej.